dissabte, 7 de desembre de 2013

Bacallà al forn gratinat amb parmesà

 Totes les enquestes alimentàries realitzades a Espanya demostren que fem un consum de proteïnes càrniques superior al que recomanen totes les guies de nutrició. El peix és una font excel.lent d'àcids grassos poliinsaturats, rics en omega 3 i omega 6, àcids que tenen un paper molt interessant en la prevenció de malalties cardíaques, per la seva capacitat antiagregant plaquetària. Es recomana disminuir el consum setmanal de carn i augmentar la ingesta de peix, ja que té un greix molt més saludable, que actua com a cardioprotector. Us presento una recepta de bacallà fresc, molt ràpida d'elaborar i saludable, crec que us sorprendrà, té un gust molt fi.
 
 
 
INGREDIENTS PER 2 PERSONES
 
.- 1/2 bacallà fresc net d'espines
.- un bric de tomàquet fregit
.- 100 ml d'oli d'oliva
.- 2-3 cullerades de formatge parmesà
.- un ou
.- 2 alls
.- julivert
.- sal
 
ELABORACIÓ
 
Demanarem a la peixatera que ens prepari el bacallà ben net d'espines. En una placa pel forn, posarem una base amb el tomàquet fregit, per sobre espolsarem una picada d'all i julivert. Després posarem les porcions de bacallà salpebrat, però us recomano que prèviament premseu el bacallà amb unes fulles de paper de cuina, així evitareu que quan el poseu al forn comenci a expulsar líquid i quedi aigualit. En un altre recipient prepararem una maionesa amb l'all, l'ou i l'oli d'oliva. Amb aquesta maionesa napareu el peix i a continuació només us caldrà espolsar per sobre el formatge parmesà. Com podeu veure, la preparació  no té cap complicació. A continuació enceneu el  forn, quan estigui a 180 graus introduïu el peix  i espereu uns 8-10 minuts,  vigileu que no se us passi, cal que quedi melós i amb un bonic color daurat. Espero que us animeu a menjar més peix que carn, d'aquesta manera penso que us pot agradar. Bon profit!
 
 





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada